Thursday, August 22, 2013

Full Time : Chelsea 2-0 Hull City




Kemenangan pertama buat JM dan skuad Chelsea. Oscar membuka tirai gol untuk Chelsea hasil umpanan dari KDB. Credit juga untuk Hazard. Gol kedua hasil sepakan percuma 30 yard dari Super Frankie. Kita boleh menghasilkan lagi 2 gol daripada penalti dari Super Frankie dan tandukan dari Ivanovic. Tetapi hasil daripada kecekapan gol keeper Hull yang menempis kedua dua percubaan tersebut. 

Tandukan dari Ivanovic tidak dikira masuk. Itulah penting dengan adanya goal line technology. Tiada lagi kontroversi gol lepas ni. Aku suka tengok gandingan KDB, Oscar dan Hazard. Ketiga tiga player ni banyak buat attacking dan shot attempt ke arah gol. Penampilan Torres tak berapa menjadi. Dia banyak bermain sebagai winger bukannya striker. Kemasukan Lukaku selama 15 minit pun sekurang kurangnya ada juga 1 tandukan ke arah gol daripada Torres tak ada langsung. Harap lepas ni tak jadi macam ni lagi. 

Keseluruhan pada first half Chelsea banyak main attacking berbamding second half yang banyak main control ball. Perlawanan seterusnya dengan Aston Villa di Stamford Bridge.

No comments:

Post a Comment